Tuesday, November 17, 2009

Di sebalik Trip ke Port Dickson....


Bismillahirrahmanirrahim..



assalamualaikum kawan2.. dah lama aku x update blog aku ni.. kerana final exam dan juga busy dgn pelbagai benda tidak mengizinkanku menulis di blogku ini.. trip port dickson, fuhh, betul2 best la kawan2.. honestly lagi best dari aku beraya tahun ni.. keseronokan yang aku cari2 selama ini, rupa2nya hadir pada trip ni.. mmg best.. bukan sekadar pergi PD, tapi juga pergi ke rumah salah seorang kawan kitaorang, kak cik A.K.A Aqilah maarof... emmm. tapi kawan2, mesti ada benda yang kita pelajari sama ada direct ataupun inderect. sama juga cam aku. banyak benda yang aku belajar dar trip ni..



kak cik A.K.A Aqilah



ini kali pertama aku buat konvoi dgn rakan2. konvoi gi PD kali ini melibatkan 6 buah kereta. haha, mmg susah nak mengawal kesemua driver2 yg pro2 tu. bila terlepas satu keta, dah kena berhenti nak bagi semua kumpul balik...haha.. sampai yg salah masuk lorong pun ade. sbb tu la perjlanan yang sepatutnya mengambil masa 2 jam dari shah alam ke PD menjadi 5 jam!!! haha, tapi xpe, kita smua telah belajar satu benda di situ, "kerjasama". alhamdulillah semua bagi kerjasama masa dalam perjalanan itu. bila ade yang sesat, ada orang yg tlg kol. guna kredit sendiri lak tu. bila nak topup, mintak aku...haha. tp betul la. walaupun ade yang bengang sesama sendiri sebab bawak kereta laju la sampai xleh nak follow, tapi tu smua benda biase la kn. semagat gi PD tu biar ade...ha3. em, dalam perjalanan tu, 2 buah keta telah sesat. ntah kemana. so bila roger2, janji nak jumpa kat tesco semenyih. lgpun serai utk barbe-q x ingat nak bawak!!










haha, ksian btol la kitaorang sesat smpai camtu skali... yg bestnye ptg tu lepas gi makan terus pergi mandi pantai... tp ade gak yang kuar bandar sbb nak beli barang2 yg diperlukan utk barbe-q.. mmg bosan la mandi ptg tu sbb x ramai yg turun sampai la ade geng2 cina yg ajak main permainan cam polo air tu... uish, best gler...haha. kutuk2 cina tu sambil main..haha. aku jadi goalkeeper n orang yg ditugaskan ntk jaga aku tu adalah abg cina tu.. aku sempat gak ar berbual2 dgn dia. dia seorang askar. dah 9 tahun jadi askar. dia ckp baik x payah jadi askar sbb susha nak naik pangkat. hmm. byk lg la aku berbual2 dgn dia n n byk ilham yg aku dapat bila berbual2 dgn orang yg lagi tua dr aku ni..haha




mlm tu aktiviti barbe-q... tau x, sbenarnya kita x boleh buat aktiviti barbe-q kat tmpat2 yg berbatu..lbih2 lg dkt dgn kwasan air. sbb tu first barbe-q kita tu x menjadi. secara fizikalnya, kita buat kat atas batu n batu tu lembab. sbb tu lambat arang tu nk bakar. mmg,secara halus plak, mmg aku ase ade bnda yg ganggu kita. mintak maaf la suh korang kutip botol2 n kayu2 kat tepi pantai tu... mmg x sepatutnya buat camtu..haha. ( x habis lagi ni, banyak lagi nak tulis. akan di update dari hari ke hari)








No comments:

Post a Comment