Friday, December 4, 2009

kuasa peluh...

Bismillahirrahmanirrahim...

Peluh? knapa kita brpeluh? dulu ade jgk aku berfikir knapa masa panas2 tu la peluh tu nak datang. dulu mmg aku x suka berpeluh. tp, setelah mengetahui perkara yg sebenar, aku mengucapkan "subhanallah". kenapa? sbb peluh tu sebenarnya ada fungsinya tersendiri. masya-ALLAH, cukup indah ciptaan ilahi. suatu hari ketika aku berpeluh selepas bermain badminton bersama adik-beradik ku, aku pun lap2 la peluh tu dgn tuala. mmg x suka ar ngan peluh. aku pn ckp la panasnye, berpeluh plak tu. pastu adik aku pn datang la. dia ckp try lap peluh tu ke seluruh badan sbb itu akan mmbuatkan badan kita terasa sejuk. aku pn try la. memang betul. peluh sebenarnya juga berfungsi utk menyejukkan badan kita. cuba masa kita berpeluh, kita lapkan peluh kita ke seluruh muka, mmg akan terasa sejuk. walaupun seketika, tetapi mmg dapat mengembalikan sedikit tenaga kita yg dah ilang tu. x cye? cuba la buat sendiri. cukup indah sebenarnya benda di sekeliling kita. cuma kita je yg kadang2 x tau.

yang baik itu datang daripada allah, yg buruk tu datang daripada diri saya sendiri... wassalam.

1 comment:

  1. Al Quds Travel Welcome You :-

    "AL QUDS TRAVEL FAIR 09"
    Date : 10,11,12 December 2009
    Time : 10.30 am - 10.00 pm
    Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
    Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
    Official Radio : THR Gegar FM
    Tel No : 609-747 9999

    Diskaun RM999.00 untuk Pakej Umrah

    ReplyDelete